Het is een scenario waar elke ondernemer mee te maken krijgt: een klant die zijn factuur niet betaalt. Dit is uiterst frustrerend! Uiteraard wil je zo snel mogelijk je geld ontvangen en je klant duidelijk maken dat je serieus bent. Als je klant bijvoorbeeld op het punt staat failliet te gaan, is het cruciaal dat jouw factuur bovenaan de stapel ligt – anders loop je het risico dat je je geld nooit meer terugziet. Daarom is het essentieel om snel actie te ondernemen als je merkt dat een klant niet betaalt. Het is altijd een slimme zet om samen te werken met een incassobureau, aangezien hun hoofdtaak is om mensen snel hun geld te laten innen. Maar hoe kies je het juiste incassobureau? In dit artikel geven we je meer informatie over waar je op moet letten. Controleer altijd de beoordelingen
Controleer het succespercentage van hun zaken
Begrijp wat de betaalmethode is en wie betaalt Wil je een incassobureau inschakelen? Dan is het belangrijk dat je weet welke betaalmethode het bureau gebruikt. Betaal je een ‘flat fee’ of vaste prijs voordat het bureau aan jouw zaak begint? En wordt deze flat fee later op je debiteur verhaald? Of noemt het bureau zichzelf een ‘incassobureau no cure, no pay‘, wat betekent dat ze alleen een percentage van het bedrag krijgen betaald als ze erin slagen je debiteur de openstaande factuur te laten betalen? Controleer dit altijd goed! We hopen dat je snel je geld terugkrijgt! |
