Nieuwe artikelen

SEO uitbesteden: relatie tussen communicatie, content en SEO

Bij het verbeteren van de vindbaarheid van een website, denken veel website-eigenaren dat ze door middel van het handig implementeren van een aantal keywords hun website succesvoller maken. Dat de content op een website daadwerkelijk ergens over moet gaan, wordt vaak door de vingers gezien. De relatie tussen content en SEO is echter heel belangrijk als je resultaten wilt zien die op de lange termijn ook nog werken.

‘SEO content’ is iedere vorm van content op websites gecreëerd om verkeer vanuit zoekmachines (voornamelijk Google) aan te trekken. Denk bij content niet alleen aan platte tekst, maar ook bijvoorbeeld aan video, infographics en podcasts.

Voorafgaan aan de productie van deze content vindt er een uitgebreid keyword- en zoekresultatenonderzoek plaats. Internetondernemers gaan de fout in als ze de keywords die uit dat onderzoek voortkomen her en der op hun website vermelden en daarmee hopen op een betere waardering in Google.

Quick fix

Het toepassen van keywords op een website zonder een strategie zal zeker even de aandacht van Google trekken, maar wat jij wilt is dat mensen die jouw website bezoeken, ook op jouw website blijven en het liefste vaak terug komen. Google wil dit ook, dus als jouw bounce rate erg hoog ligt, zal Google jouw website slechter ranken. Als een website SEO-technisch goed in elkaar steekt, zal dit maar tijdelijk vruchten afwerpen. Als je blijvend succes wil, moet je serieus met content aan de slag.

Hoogwaardige content

In principe steekt de relatie tussen SEO en content zo in elkaar: SEO trekt de aandacht en een goede content zorgt ervoor dat de bezoekers blijven terugkomen. Zorg ervoor dat teksten gericht geschreven zijn voor de doelgroep die jij voor ogen hebt. Zorg voor content die mensen écht willen lezen/bekijken. De teksten moeten dus betrouwbaar zijn, makkelijk te lezen, geen taalfouten bevatten en iets toevoegen aan het leven van de bezoekers. Deze soorten artikelen scoren vaak goed bij de gemiddelde internetter:

– Lijstjes (‘5 soorten artikelen die goed scoren bij de gemiddelde internetter’)

– Zelfhulp artikelen (‘Hoe maak ik een succesvolle blog?)

– Beroemdheden (‘Vijf presentatie technieken die Barack Obama ook gebruikt)

– Type persoonlijkheid (‘Welke soort fruit past bij jouw persoonlijkheid?’)

– Gratis en winnen (‘Maak kans op een gratis weekendje weg in de Ardennen’)

Goede tekstschrijvers

Als je zelf geen koek hebt gegeten van het creëren van goede teksten, kun je SEO uitbesteden middels een SEO abonnement en een tekstschrijver inhuren om het werk voor jou te laten doen. Let wel op: de tekstschrijvers met de laagste tarieven schrijven vaak niet zulke goede teksten. Als je toch artikelen wilt hebben voor een lage prijs kun je kijken of er nog studenten communicatie of journalistiek zijn die wat geld willen bijverdienen.

Tags:

Verken onze aanbevolen artikelen voor jou.

Goudbaar kopen of toch kiezen voor een gouden munt?

Wanneer je nadenkt over investeren in edelmetalen, kom je al snel uit bij twee populaire keuzes: de goudbaar en de gouden munt. Beide opties hebben hun eigen voordelen en bijzonderheden, en het is belangrijk om

Slim bouwen aan duurzame online groei

Van merkbelofte naar vindbaarheid  Digitale groei begint niet bij een trucje in een tool, maar bij een helder verhaal dat klopt van advertentietekst tot bedankpagina. Een sterke merkbelofte helpt je kiezen welke thema’s je claimt,

Waarom korte meetings vaak meer resultaat opleveren dan lange sessies

Veel organisaties hebben er dagelijks mee te maken: vergaderingen die eindeloos lijken te duren en waarbij je na afloop het gevoel hebt dat er weinig écht bereikt is. Toch blijkt uit de praktijk dat juist

Heb je deze artikelen al doorgenomen?

Verken de boeiende en interessante verhalen die wij aanbieden en laat onze artikelen niet aan je voorbijgaan. Duik in diverse onderwerpen en blijf goed op de hoogte!