Bedrijven geven relatiegeschenken niet zomaar. Het is een strategisch marketinginstrument en een investering in een relatie. Waarom geven bedrijven relatiegeschenken?1. Relatieversterking en loyaliteitDit is de meest fundamentele reden. Een geschenk is een tastbaar blijk van waardering en dankbaarheid.
2. MerkbekendheidRelatiegeschenken functioneren als fysieke, langdurige reclame.
3. ImagoEen goed gekozen geschenk kan veel zeggen over de waarden van een bedrijf.
Populaire relatiegeschenkenBedrijven geven een breed scala aan relatiegeschenken van Betty & Albert, afhankelijk van het doel, het budget en de relatie met de ontvanger. Eetbare geschenken zijn populair omdat ze direct gewaardeerd worden en een positieve associatie met het merk creëren. Denk aan gevulde giftboxen, wijn en kerstpakketen. Daarnaast zijn er traditionelere relatiegeschenken, zoals schrijfwaren, USB-sticks, powerbanks, oortjes, mokken, kalenders, muismatten, enz. Die worden gekozen vanwege hun hoge gebruiksduur en functionaliteit op kantoor of thuis. Tenslotte zijn er nog livestyle geschenken. Denk aan draagtassen van biologisch katoen, geurkaarsen, bonnen voor wellnessbehandelingen, enz. De trend is om te verschuiven van de goedkope, niet-duurzame giveaway (zoals een simpele plastic pen) naar kwalitatieve, functionele, en/of persoonlijke geschenken (zoals een luxe snackbox of een duurzame drinkfles) die een blijvende en positieve indruk achterlaten. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De toegevoegde waarde van vloermarkeringen in magazijnen Magazijnen zijn drukke werkomgevingen met veel verkeersstromen (heftrucks, medewerkers die rondlopen, pallets, stellingen, enzovoorts.), opslaglocaties, veiligheidszones, en nooduitgangen. Goede vloermarkeringen zorgen voor overzicht, efficiency en...
- Vergaderlocatie Utrecht: vind de ideale plek voor jouw volgende bijeenkoms Utrecht is het kloppende hart van Nederland en een populaire keuze voor bedrijven en organisaties die op zoek zijn naar een geschikte vergaderlocatie. De stad...
- Waarom is het belangrijk om aan de planning en control cyclus te doen? De planning management cyclus is een essentieel hulpmiddel voor jou als finance persoon. Maar hoe draagt deze tool nu precies bij aan het financiële proces?...
- Onboarding programma Goede werknemers vinden voor je bedrijf, dat wordt steeds lastiger. Er zijn geen garanties wat betreft hoe lang een werknemer bij jouw bedrijf blijft werken....
- Website vertalen Verkopen in Duitsland en Frankrijk Ik heb een website en een webshop waarin ik allerlei babyartikelen verkoop. Van schattige boxpakjes tot aan boxkleden en speentjes...
- Kunststof kozijnen Wellicht zijn uw oude houten kozijnen aan vervanging toe. Jarenlange weersinvloeden hebben hun tol geëist en tot houtrot en/of vaalheid geleid, of door intensief gebruik...