Samen in Zaken
Image default
Bedrijven

Tips voor het vergroten van de loyaliteit van je klanten

Winkels en andere bedrijven zijn erbij gebaat om de loyaliteit van hun klanten te vergroten. Heb jij een bedrijf en wil jij ook dat klanten vaker terugkomen en meer aankopen bij je doen? Er zijn dan meerdere strategieën die hieraan bijdragen.

Beloon de loyaliteit van je klanten met een klantenkaart

Klantenkaarten maken en uitgeven aan je klanten is een perfecte manier om hun loyaliteit een boost te geven. Als je een goede beloningsstructuur ontwikkelt, waarbij jouw klanten punten verdienen bij elke aankoop die ze doen, dan stimuleer je ze om vaker terug te komen en iets te kopen. Zorg er dan voor dat deze beloningen ook groter worden naarmate ze meer punten verzamelen. Denk voor beloningen bijvoorbeeld aan kortingen, gratis producten of exclusieve toegang tot evenementen. Met de juiste beloningen zorg je ervoor dat mensen meer en grotere aankopen komen doen.

Bouw een community rond je bedrijf

Mensen houden ervan om ergens bij te horen. Jij kan met jouw bedrijf dit gevoel ook aanwakkeren. Dit doe je door een community rond je bedrijf te bouwen. Dit kan heel eenvoudig zijn. Zorg dat je actief bent op social media, stuur regelmatig een nieuwsbrief of organiseer leuke evenementen die alleen voor vaste klanten zijn bedoeld. Bonustip: stuur je klanten een leuk mailtje of kaartje op hun verjaardag!

Luister goed naar feedback van je klanten

Je klanten voelen zich gewaardeerd als jij de tijd neemt om te luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Als ze dan merken dat je ook daadwerkelijk iets doet met hun feedback, dan krijgen ze het gevoel dat jouw winkel of bedrijf er echt voor ze is. Een goede manier om ervoor te zorgen dat ze vaker terugkomen.

Zorg dat problemen snel opgelost worden

Is er iets verkeerd gegaan met een bestelling? Of is een dienstverlening niet helemaal verlopen zoals je klanten hadden gehoopt? Het is dan belangrijk dit soort zaken snel af te handelen. Als jij empathie en begrip toont, dan laat dat een positieve indruk achter bij de klant in kwestie.

Laat zien dat je maatschappelijk betrokken bent

Laat duidelijk merken dat jij meeleeft met de samenleving en dat je lokale initiatieven ondersteunt. Niet alleen zien je klanten dan dat je maatschappelijk betrokken bent, maar ze zullen dit ook waarderen. Dat kan ze toch over de streep trekken om een volgende keer weer een bestelling bij jou te maken.

https://www.cardsunlimited.nl/product/klantenkaarten/