Samen in Zaken
Image default
Marketing

Het belang van een goede website voor je onderneming

In de huidige tijd kun je bijna geen onderneming draaien zonder een eigen website. Het maakt daarbij niet uit of je een grote onderneming bent met veel personeel of een kleine zelfstandige die vanuit huis werkt. De eerste indruk van de website moet verzorgd en logisch zijn om een uitstraling te geven waar de klant zijn aankoop wilt doen. Bij een professionele uitstraling wordt je als betrouwbaarder gezien en wek je vertrouwen bij je potentiële klant. Hieronder meer uitleg over het belang van een goede website voor je onderneming. 

Scoor hoog in Google

Een van de grootste middelen die je kunt gebruiken is Google. Als je hoog in de zoekresultaten komt van Google, dan pop je vaak op bij mensen en heb je waarschijnlijk ook meer verkeer op jouw website. Wat kan resulteren in meer kopers en dus omzet. Het heeft dus nut om tijd te investeren in de zogenoemde SEO van jouw website omhoog in de zoekresultaten bij Google terecht te komen. In eerste instantie lijkt het veel werk voor niets, maar je kunt pas na een aantal maanden het effect zien. Als je zelf er niet uit komt om een goede SEO voor je website te creëren, dan kun je altijd advies inwinnen bij SEO-bureaus die hierin gespecialiseerd zijn. 

Het informatiekanaal is jouw website

Een goede bereikbaarheid ligt aan de basis van succes in de huidige economie en daar hoort ook goede en volledige informatie bij. Als je niet of moeilijk bereikbaar bent voor vragen of misschien wel een bestelling, dan zal de klant geneigd zijn om de aankoop elders te doen. Als je zorgt dat jouw website zo compleet mogelijk is dan kunnen veel vragen al beantwoord worden zonder direct contact te hebben. Want het is immers onmogelijk om zelf 24/7 vragen te beantwoorden. 

Maak een gebruiksvriendelijke website

De meeste klanten zoeken online, veelal via Google, hun antwoorden op vragen of zoeken een product dat ze willen aanschaffen. Als jouw website gebruiksvriendelijk is kom je hoger in Google, maar is het voor een klant ook eenvoudiger om antwoorden te vinden, om contact te leggen, om iets te bestellen dan heeft dat meerwaarde. Je kunt hierbij denken aan de opbouw van de website en dan in het specifiek de pagina’s en haar titels. Door gebruiksvriendelijkheid hierin te creëren zullen mensen ook langer op je webpagina blijven. Uit onderzoek is gebleken dat hoe langer iemand de website bezoekt hoe meer binding er ontstaat en hoe groter de kans wordt dat er een aankoop wordt gedaan. Een website op maat laten maken is vaak een must voor een goede website.

Al met al is het hebben van een website zichzelf al belangrijke, maar de inhoud en de gebruiksvriendelijkheid zijn net zo belangrijk. Als je jezelf wilt verkopen via de website, ongeacht in welke branche je zit en hoe groot of klein je onderneming is, is het van belang dat je website goed in elkaar zit. Zo kun je door Google meer bezoekers krijgen, maar bezoekers die langer op jouw website ronddwalen omdat ze veel antwoorden kunnen vinden zijn sneller geneigd een aankoop te doen.