3 manieren om jouw bedrijf onder de aandacht te brengenWil je jouw bedrijf ook graag wat meer onder de aandacht brengen? (Op een positieve manier natuurlijk!) En zou je graag wat willen doen om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten? Lees dan onderstaande blog waarin we drie handige tips met jou delen. Naar welke van deze drie manieren om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen gaat jouw voorkeur uit?
Offline wordt steeds meer vervangen door onlineDaar waar mensen vroeger de krant lazen om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen in de wereld, halen we deze informatie tegenwoordig vooral van het internet. Offline wordt steeds meer vervangen door online. Het aantal mensen dat nog daadwerkelijk een fysieke krant leest neemt drastisch af. Alleen de echt oude garde kun je nog op deze manier bereiken, maar die groep is niet zo heel groot meer. Om de aandacht te krijgen van de jongere generaties zul je je focus moeten verleggen naar social media kanalen als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en TikTok. Meer en meer bedrijven beginnen het belang van online marketing in te zien. Omdat veel mensen meerdere uren per dag actief zijn op social media kanalen, kun je ze met de juiste aanpak makkelijk bereiken. Denk bijvoorbeeld aan aantrekkelijke aanbiedingen en lokkertjes.
Relatiegeschenken raken nooit uit de modeWanneer het aankomt op het generen van meer naamsbekendheid, merkherkenning en een positieve mond-tot-mond reclame, doen relatiegeschenken aan klanten, beursbezoekers en zakenpartners het nog altijd erg goed. Nederlanders houden ervan om gratis producten te krijgen. Zij blij, jij blij, want zo kun je wel op een zeer eenvoudige manier jouw bedrijf promoten. Laat bijvoorbeeld een gave koffiemok met logo bedrukken. Of wat dacht je van gepersonaliseerde notitieboekjes, pennen, paraplu’s of herbruikbare katoenen tassen?
Goede doelen, sponsoring en andere vormen van betrokkenheidDoor jouw betrokkenheid bij de samenleving te tonen, bijvoorbeeld door sponsoring of het steunen van goede doelen, heb je al snel een streepje voor op bedrijven die alleen maar aan hun eigen winst denken. Ook aandacht voor thema’s als duurzaamheid, MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) en dierenwelzijn dragen bij aan een positief imago van jouw bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld ook je werknemers of partners duurzame relatiegeschenken geven. Zo laat je aan je werknemers en partners zien dat jij een stapje in de goede richting wilt zetten.
|
https://www.loopper.com/ |
