De belangrijkst asset voor een bedrijf is zijn personeel. Het personeel is de drijvende kracht van het bedrijf en dus ook een factor die voor de winstgevenheid zorgt. Personeel is het menselijke kapitaal en dit menselijke kapitaal moet ook goed beheerd worden. Meestal gebeurt dat door iemand die een opleiding voor human resourse management heeft gevolgd. Zo’n opgeleide human resource manager is nodig in elk middel tot groot bedrijf. Dit kan een vaste human resourse manager zijn die in het bedrijf werkt of kan een consultant HRM zijn die ingeschakeld wordt wanneer die nodig is. Bij een organisatie zal de taak van de HRM vooral bestaan uit het beheren en managen van het personeel en de arbeid. Hierbij horen advies over de arbeidsomstandigheden, de beoordeling van het personeel, het bijstaan in de loopbaan, het aannemen van nieuw personeel en het opleiden van bestaand personeel. De human resource manager staat dus constant in contact bij het personeel en handelt naar het welzijn van het personeel. Zoals voor zowat alle bedrijfstaken bestaat er ook een handige tool voor ondersteuning van de HRM: de employee self service. Normaal beschikt enkel de afdeling die zich bezig houdt met het personeel over toegang tot het programma voor administratie en zend de afdeling de nodige informatie naar het bestuur en de werkgevers. De employee self service daarentegen zorgt ervoor dat de individuele informatie per werknemer makkelijk toegankelijk is. Het programma heeft een surface waar werknemers zelf eenvoudig hun vakantiedagen kunnen aanvragen, hun salarisstroken kunnen bekijken en nog veel meer administratieve gegevens kunnen invullen en inkijken. En dat makkelijk en snel via een app op hun smartphone of op hun eigen pc. Ook het bestuur kan eenvoudig een automatisch gegenereerd overzicht opvragen van alle gegevens die ze willen hebben op dat moment. Zo beschikt iedereen makkelijk over het nodige overzicht en wordt de personeelsdienst enorm veel tijd bespaard. |
Bezoek de website voor meer informatie : http://www.cbbs.nl |